Lys sælger.

Den helt rigtige belysning i butikken er med til at understrege konceptet og sælge varen.

Billede mangler

Da Kop & Kande i Aalborg fik ny belysning, var det vigtigt ikke at benytte  for kraftigt lys, da butikken har forholdsvis lavt til loftet. “De 114 stk. Milano-spot blev derfor installeret med 35W i stedet for 70W,” fortæller installatør Tom Jensen, der har projekteret den ny belysning. Det er ikke alene med til at spare ekstra på forbruget, men butikken fremstår også mere helstøbt, da lys og lokale passer sammen.

“Vi er rigtig glade for det nye lysanlæg. Ikke kun fordi vi sparer strøm, men lyset falder godt og naturligt ind i butiksindretningen. Lamperne kan drejes og flyttes, hvilket giver stor fleksibilitet, når vi får nye varer og ændrer på vores udstilling. Det er også en kæmpe fordel, at vi kan placere strømudtag i skinnerne i loftet, så vi slipper for at have forlængerledninger liggende hen over gulvet til gene for kunderne,” fortæller indehaveren af Kop & Kande Freddy Larsen.

Billede mangler

Facaden er reklame

Butikker, der har lagt omtanke i belysningen, for eksempel med hjælp fra en belysningskonsulent eller en BLUE INSTALL-installatør, er klar over, hvor vigtigt det rigtige lys er i salgssituationen for både at yde produktet retfærdighed, skabe gode arbejdsvilkår og gøre kunden godt tilpas i butikken.

Butiksvinduer og facader udgør en vital del af gadebilledet. En spændende facadebelysning kan være med til at gøre god reklame for butikken - også efter lukketid.